Sukces naszych uczennic w konkursie “Zostań Mistrzem Hotelarstwa 2024/2025”
Nasze uczennice Kovalenko Yelyzaveta i Rządkowska Dorota z kl. IV AH w dniu 28.03.2025r. wraz z opiekunem, p.Jolantą Kitura startowały w konkursie organizowanym przez Zespół Szkół im. Michała Konarskiego w Warszawie przy ul. Okopowej 55A i zajęły I miejsce.
Wydarzenie rozpoczęło się uroczystym przywitaniem wszystkich zaproszonych gości i uczestników konkursu prze p. dyrektor szkoły Dorotę Marciniak.
Konkurs składał się z dwóch części :
Część praktyczna A – “Hotelowe ABC – szybkie wybory”. Zespoły wzięły udział w konkurencji składającej się z pytań podzielonych na różne kategorie związane z hotelarstwem np. obsługą gościa, procedurami hotelowymi , savoir –vivrem.
Część praktyczna B - “Hotelowy Sztab Kryzysowy”. Każdy zespół wdrożył się w hotelowy team, którego zadaniem było rozwiązanie nagłych trudnych sytuacji w różnych miejscach w hotelu.
1 Stacja - „Pokój hotelowy”
Będąc inspektorem służby pięter w hotelu należało sprawdzić czystość pokoju i odnaleźć przynajmniej 10 błędów.
2 Stacja - „Zirytowany gość”
Będąc recepcjonistą w hotelu, po wysłuchaniu skargi gościa na temat zaistniałej poprzedniego dnia nieprzyjemnej sytuacji z hałasem w nocy należało zaproponować coś ze strony hotelu, aby gość nie był niezadowolony z pobytu w hotelu.
3 Stacja - „Wózek hotelowy”
Był pusty wózek pani sprzątającej i należało ułożyć niezbędne elementy wyposażenia wózka
w odpowiednich miejscach na to przeznaczonych.
4 Stacja - „Recepcja”
Jedna uczennica wcieliła się w rolę gościa a druga w rolę recepcjonistki w hotelu. Zadanie polegało na tym, że w języku angielskim trzeba było zamówić usługę budzenia o godz. 21 oraz przedstawić jak wygląda ta usługa.
5 Stacja - „Animator”
Należało wymyślić krótki taniec i zachęcić osoby wokół aby zatańczyły razem, przy odpowiednio dobranej muzyce i układzie tanecznym.
6 Stacja - „Wstawka”
Była przygotowana dla gościa VIP wstawka, należało wyszukać i wypisać przynajmniej 5 błędów popełnionych przez hotel.
7 Stacja - „ Restauracja”
Będąc kelnerem w restauracji hotelowej, po przyjęciu zamówienia, należało zaproponować gościowi coś do picia, zaserwować dania dobierając odpowiednią zastawę stołową oraz szkło.
Uczniowie wraz z nauczycielami mogli wysłuchać wykładu Grażyny Cacak-Pietrzak pt.: „Fakty i mity na temat glutenu”.
Po zmaganiach konkursowych zarówno uczestnicy jak i ich opiekunowie zostali zaproszeni na poczęstunek.
W auli odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Opiekun: Jolanta Kitura