Wielkość tekstu:

Aktualności

  • Start
  • Aktualności
  • Sukces naszych uczennic w konkursie “Zostań Mistrzem Hotelarstwa 2024/2025”

Sukces naszych uczennic w konkursie “Zostań Mistrzem Hotelarstwa 2024/2025”

Nasze uczennice Kovalenko Yelyzaveta i Rządkowska Dorota z kl. IV AH w dniu 28.03.2025r. wraz z opiekunem, p.Jolantą Kitura startowały w konkursie organizowanym przez Zespół Szkół im. Michała Konarskiego w Warszawie przy ul. Okopowej 55A i zajęły I miejsce.

Wydarzenie rozpoczęło się uroczystym przywitaniem wszystkich zaproszonych gości i uczestników konkursu prze p. dyrektor szkoły Dorotę Marciniak.

Konkurs składał się z dwóch części :

Część praktyczna A – “Hotelowe ABC – szybkie wybory”. Zespoły wzięły udział w konkurencji składającej się z pytań podzielonych na różne kategorie związane z hotelarstwem np. obsługą gościa, procedurami hotelowymi , savoir –vivrem.

Część praktyczna B - “Hotelowy Sztab Kryzysowy”. Każdy zespół wdrożył się w hotelowy team, którego zadaniem było rozwiązanie nagłych trudnych sytuacji w różnych miejscach w hotelu.

1 Stacja - „Pokój hotelowy”

Będąc inspektorem służby pięter w hotelu należało sprawdzić czystość pokoju i odnaleźć przynajmniej 10 błędów.

2 Stacja - „Zirytowany gość”

Będąc recepcjonistą w hotelu, po wysłuchaniu skargi gościa na temat zaistniałej poprzedniego dnia nieprzyjemnej sytuacji z hałasem w nocy należało zaproponować coś ze strony hotelu, aby gość nie był niezadowolony z pobytu w hotelu.

3 Stacja - „Wózek hotelowy”

Był pusty wózek pani sprzątającej i należało ułożyć niezbędne elementy wyposażenia wózka

w odpowiednich miejscach na to przeznaczonych.

4 Stacja - „Recepcja”

Jedna uczennica wcieliła się w rolę gościa a druga w rolę recepcjonistki w hotelu. Zadanie polegało na tym, że w języku angielskim trzeba było zamówić usługę budzenia o godz. 21 oraz przedstawić jak wygląda ta usługa.

5 Stacja - „Animator”

Należało wymyślić krótki taniec i zachęcić osoby wokół aby zatańczyły razem, przy odpowiednio dobranej muzyce i układzie tanecznym.

6 Stacja - „Wstawka”

Była przygotowana dla gościa VIP wstawka, należało wyszukać i wypisać przynajmniej 5 błędów popełnionych przez hotel.

7 Stacja - „ Restauracja”

Będąc kelnerem w restauracji hotelowej, po przyjęciu zamówienia, należało zaproponować gościowi coś do picia, zaserwować dania dobierając odpowiednią zastawę stołową oraz szkło.

Uczniowie wraz z nauczycielami mogli wysłuchać wykładu Grażyny Cacak-Pietrzak pt.: „Fakty i mity na temat glutenu”.

Po zmaganiach konkursowych zarówno uczestnicy jak i ich opiekunowie zostali zaproszeni na poczęstunek.

W auli odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Opiekun: Jolanta Kitura

Wróć